arrow_drop_up
arrow_drop_up
arrow_drop_up
arrow_drop_up
arrow_drop_up
arrow_drop_up

Zapoznaj się z artykułami na naszym blogu! |

home
Poznaj nas
info
Kursy programowania
people
Sylwetki wykładowców
location_on
Gdzie działamy?
create
Nasze artykuły
mail
Zapraszamy do kontaktu!

Artykuły.

Kurs programowania Front-End Developer Kraków, Warszawa - szczegóły.

Poniżej znajduje się szczegółowy opis naszego kursu programowania - moduł I - Front-End Developer w Krakowie oraz w Warszawie.

Wymagania wstępne.

BRAK wymagań wstępnych na tym etapie nauki. Kurs prowadzony jest od podstaw, również dla osób bez przygotowania technicznego. Jednak warto przed kursem się do niego odpowiednio przygotować. Zastanawiasz się JAK? Zapoznaj się z następującym artykułem: Jak się przygotować do kursu programowania?

Program kursu.

1) Wprowadzenie do programowania.

2) Instalacja, konfiguracja środowiska pracy programisty.

3) HTML5.

4) Podstawy SEO/SEM, Usability.

5) CSS3.

6) RWD.

7) Framework Bootstrap.

8) GIT, GITHub.

9) Preprocesor SASS, SCSS.

10) JavaScript - wprowadzenie.

11) JavaScript OOP.

12) JavaScript ES6, TypeScript.

13) AJAX.

14) jQuery.

15) Framework Angular.

16) Narzędzia / technologie wspomagające: Gulp, Webpack, npm, narzędzia Google, wtyczki do przeglądarek itp.

Szczegóły.

Poniżej rozwinięcie poszczególnych punktów/zagadnień poruszanych na naszym kursie programowania.

Ad.1) Na początku zajęć robimy delikatne wprowadzenie dla osób które nie miały dotychczas styczności z programowaniem. W programie nazwaliśmy ten etap "wprowadzeniem do programowania". Zapoznajemy się z ogólnymi pojęciami dot. programowania np. na czym polega programowanie, jakie są aktualne trendy oraz poznajemy ogólne słownictwo dot. języków programowania. Ponadto pokazujemy co musisz zrobić, aby zaistnieć w sieci, np.: co to jest hosting, domena, serwer DNS, FTP itp.

Ad. 2) Następnie instalujemy niezbędne narzędzia z których będziemy korzystać podczas kursu.

Ad. 3) Wreszcie nadszedł czas kodowania ;) Na "pierwszy ogień" idzie język HTML5, a tu: struktura dokumentu, znaczniki semantyczne, znaczniki formatujące, budowanie formularzy itp.

Ad. 4) Podczas nauki HTML-a wskazujemy jakich używać znaczników oraz jak dobierać treści, tak, aby Wasza witryna osiągała wysokie pozycje w wyszukiwarkach np. Google.

Ad. 5) Nadszedł czas, aby trochę "ożywić" naszą witrynę i dodać trochę kolorów i zadbać o jej estetykę.

Ad. 6) Biorąc pod uwagę, że część użytkowników zapewne będzie odwiedzała naszą witrynę przy pomocy urządzeń mobilnych np. smartfonów, tabletów itp. zajmiemy się dopracowaniem jej wyglądu na tego typu urządzenia. Zobrazujemy jak wyglądają podejścia Mobile First oraz Desktop First.

Ad. 7) Teraz na warsztat bierzemy pierwszy framework o nazwie Bootstrap. Poznamy co to jest siatka (grid) oraz wykorzystamy jego klasy do urozmaicania widoku naszej witryny. Zobaczysz, jak ten framework ułatwia życie podczas tworzenia tzw. witryn responsywnych i ogólnie przyspiesza tworzenie warstwy prezentacji aplikacji czy witryny WWW.

Ad. 8) Kolejną rzeczą za którą się zabierzemy jest system kontroli wersji GIT. Zobaczysz jak można sobie ułatwić życie z tym narzędziem, jak prosto stworzyć kopię plików projektu, jak odtwarzać dane, jak wersjonować Twój kodu i wiele, wiele więcej... Następnie Twoje repozytoria wyślemy na miejsce do ich hostowania (przetrzymywania), czyli na GitHub-a. Teraz już będziesz wiedział jak się "pochwalić" Twoimi pracami w Internecie, jak nimi zarządzać oraz jak współpracować z innymi programistami i rozwijać zespołowo Twój kod.

Ad. 9) Wracamy do pracy nad warstwą prezentacji witryny. Pokażemy Ci jak wykorzystać nowoczesne podejście do jej tworzenia z wykorzystaniem jednego z najbardziej popularnych preprocesorów SASS. Poznamy składnię języka SCSS (najbardziej zbliżoną do "czystego" CSS), tak aby szybko wejść w świat preprocesorów. Już w tym momencie zaczniesz poznawać pewne koncepty znane z języków programowania takie jak: zmienne, funkcje, pętle itd.

Ad. 10) Teraz nadszedł czas na pierwszy "pełnoprawny" język programowania. Zaczynamy od samych podstaw tego języka czyli poznajemy składnię, poszczególne instrukcje itd.

Ad. 11) Programowanie obiektowe (a właściwie podejście obiektowe do programowania) to obowiązkowy punkt z którym musi "obcować" współczesny programista. Podejście to znacząco ułatwia tworzenie profesjonalnego kodu oraz jego utrzymanie i rozwoju. Skupimy się na konceptach (paradygmatach) OOP stosowanych w "czystym" JS: tworzenie obiektów "prostych" (literałowych), tworzenie klas/konstruktorów, tworzenie instancji klasy, dziedziczenie prototypowe itp.

Ad. 12) Teraz pokażemy jak można uprościć sobie programowanie obiektowe w JS wykorzystując składnię EcmaScript2015 oraz TypeScript. Poznasz też nowe podejście do tworzenia zmiennych za pomocą słów kluczowych const oraz let, poznamy uproszczony zapis funkcji tzw. arrow functions itp.

Ad. 13) Czas na poznanie rewelacyjnej technologii jaką jest AJAX. Zapamiętaj najważniejsze słowo z tego skrótu. "A" oznacza "asynchroniczność". W dużym skrócie polega to na dostarczaniu informacji z serwera bez konieczności "przeładowania" strony.

Ad. 14) Może dodamy trochę "życia" do naszej witryny? Zróbmy slider lub inne fajne efekty. Wykorzystując bibliotekę jQuery możemy to wykonać bardzo szybko i prościej niż zrobilibyśmy to w samym JavaScript. Zobaczysz, że można zrobić dużo fajnych rzeczy w szybkim czasie wykorzystując właśnie jQuery.

Ad. 15) Angular to jeden z najpopularniejszych obecnie frameworków używanych po stronie front-end. Stworzymy kompletną aplikację bazując na tym frameworku. Nasza aplikacja będzie współpracować z tzw. REST API po stronie serwera (będziemy zapisywać, modyfikować, pobierać, aktualizować oraz usuwać dane wykorzystując silnik bazy danych). To duża dawka wiedzy bardzo cenionej przez ew. przyszłych pracodawców. Teraz w pełni możesz wykorzystać i usystematyzować całą obszerną wiedzę poznaną w tym kursie (począwszy od HTML/CSS do ES6/TypeScript).

Ad. 16) Podczas nauki cały czas poznajemy narzędzia oraz technologie wspomagające pracę programisty. Wspomnieć tu można o narzędziach Google (np. reCaptcha, Search Console), GULP, Webpack czy szeregu "superowych" wtyczek do przeglądarek Chrome czy Firefox. Takie narzędzia to prawdziwy "skarb", a ich znajomość wydaje się wręcz niezbędna, ponieważ znacząco podnoszą naszą wydajność.

Jeśli użyte powyżej skróty/technologie są Ci obce, zapoznaj się z tym artukułem: słowniczek podstawowych pojęć związanych z programowaniem.

Ćwiczenia.

Podczas całego kursu programowania wykonujesz ćwiczenia praktyczne, które finalnie składają się na:

1) kompletną, w pełni responsywną witrynę one-page,

2) powyższa witryna zawiera w pełni funkcjonalny, rozbudowany formularz kontaktowy wraz z walidacją danych oraz wykorzystaniem mechanizmu obrony przed spamerami (captcha),

3) wszystkie nowoczesne mechanizmy wykorzystywane na współczesnych stronach WWW typu scrollo-wanie, czyli płynne przechodzenie do danej treści witryny, powrót na górę itp.,

4) kompletną aplikację napisaną z wykorzystaniem frameworka Angular wykorzystującą bazę danych,

5) masę cząstkowych, w pełni funkcjonalnych skryptów JavaScript, funkcji oraz mixin preprocesora SASS. Wszystko to możesz wykorzystać w przyszłości na stronach Twoich klientów oraz do zamieszczania w Twoim portfolio!

 

Godziny zajęć:
9.00 - 11.00 - blok I
11.00 - 11.10 - przerwa
11.10 - 13.10 - blok II
13.10 - 13.50 - przerwa "obiadowa"
13.50 - 15.50 - blok III
15.50 - 16.00 - przerwa
16.00 - 17.00 - blok IV
 

Adresy, w którym prowadzony jest powyższy kurs.

Szkoła oraz kursy programowania Web-Coders.pl

ul. Zacisze 8, 31-156 Kraków

ul. Jana Pankiewicza 3, 00-696 Warszawa (sale szkoleniowe)

 

Aktualne terminy naboru na powyższy kurs oraz jego tryby.

KRAKÓW: tryb weekendowy: 18.05.2019r.

WARSZAWA: tryb weekendowy: 11.05.2019r.

Zobacz więcej:

Artykuł Zakończenie kolejnej edycji kursu Front-End Developer

Film Opinia absolwentów kursu Front-End Developer

Lista artykułów Strona główna
menu
arrow_drop_up
Front-End (30.09.2023), Full-Stack (30.09.2023), Back-End (23.09.2023) [ szczegóły ]